Kur-anı Kerim Şirk Kokmayan Kültüre Dokunmaz
**
Değerli dostlar! İslamiyet’ten önceki dinlerin hemen tamamı ya kabile dinleridir veya dar bölge kavim dinleridir. Fakat bütün dinlerde Tevhid akidesi Allah C.C’dir. Yani Adem Aleyhisselâmdan başlayarak, Hz. Muhammed’e kadar gelen bütün peygamberler, insanları bir olan Allah’a çağırırlar. İnsan oğluna edebi karakteri ve dürüstlüğü öğretirler.
İslam dini dışındaki bütün dinler, kabile veya dar bölge kavim dinleri olduğu için; gönderilen vahyi ilahide o kabilelerin kültürleriyle iç içe geçmiştir. Mesela Tevrat’a baktığımızda Tevhid akidesiyle Yahudi kültürünün iç içe geçtiğini görürüz. Tevrat’ta Yahudi kavminin hayat hikayelerini okuruz. O kavmin çektiği sıkıntılardan ve kendi kültürlerinden bahseder. İslam dininin temelini oluşturan yüce Kuran ayetlerinde ise kavim ve kabileciliğin reddedildiğini görürüz. Tamamen insanı değerleri öne çıkarmış, kültürel marjinalizimden arınmış ve Arap kültüründen soyutlanmış ulvi bir din.
Değerli Dostlar! Kur'anı Kerim, insandan Arap gibi yaşamayı istemek yerine; insandan insan gibi yaşamayı ister.
Arap cahiliyesi içinde yetişen Hz. Muhammed, vahye dayalı ilahi emirleri o kavme anlatırken şirk kokmayan kültürlerine dokunmamıştır. Yani Arapların giyim kuşamlarına, oturup kalkmalarına asla müdahale etmemiştir. Tesettür ayeti inzal olunca da Arap kavmi kendi kültürleriyle bütünlük içinde örtünmüşlerdir.
Azîz Dostlar! Kur'anı değerleri derinlemesine incelediğimizde, Arap giyim kuşam ve kültürünü, bizlere din olarak dayatan bazı alimlerin gaflet veya delalet içinde olduğunu üzüntü ile görmekteyiz. Halbuki, Kur'an ayetlerine ve peygamber hadislere baktığımızda, Arap kültürüyle bütünlük içinde bir din satması olmadığını açık ve net görürüz.
Zaten zorlama birtakım delillerle tesettürü Arap kültürüyle bütünleştirenlerde bunun yanlış olduğunun farkındalar. Bu kurnazlığı bir cemaat ayrışması için yapıyorlar.
Dikkat Ediniz! Nübüvvetle tebşir olunan o büyük insan evine gelip yatıyor. Sabahleyin kalkınca, yine çıkardığı elbiseleri giyip topluma çıkıyor. Topluma gittiğinde oradaki müşrik insanlarla Hz. Muhammed’in elbiseleri arasında renk olarak dahi bir fark yoktu. Çünkü, rabbimiz son peygamberin kültüre dayalı giyim kuşamında bir sakınca görmemişti.
Azîz Dostlar! Rabbimin insanın kalbine sunduğu takva elbisesi (edep, ahlak ve terbiye) bütün elbiselerden daha güzeldir. Takvası olmayan kişinin giyim kuşamına rabbimiz itibar etmez.
Selam ve Dua ile…
Kalender Battal